FAQ

  • Moet ik voor de dienst betalen?
    mHealth 24/704-04-2016

    Ja, in eerste instantie zullen we een kleine vergoeding per maand vragen voor de dienst. We gaan werken met  abonnementsvormen van 3 maanden, 6 maanden en 12 maanden. Een abonnement op de dienst zal ongeveer 4 euro bedragen, maar we streven er naar om de prijs steeds lager te krijgen. Ook zijn we bezig om de dienst vergoed te krijgen door de zorgverzekeraars maar zover zijn we helaas nog niet.

  • Waarom vragen jullie geld voor de dienst?
    mHealth 24/704-04-2016

    mHealth 24/7 is een onafhankelijke dienst en dat willen we ook blijven! Dit houdt in dat wij niet zomaar onze data verkopen aan willekeurige organisaties om daar onze kosten mee te dekken. Wij begrijpen als geen ander dat jij als patiënt er niet op zit te wachten dat jouw persoonlijke informatie en data op straat komen te liggen. De kosten voor opslag en het beheer van data zijn niet hoog wanneer je dit bijvoorbeeld bij een standaard opslagdienst zou doen, maar onze security & privacy eisen zijn dermate hoog dat de kosten hiervan ook hoger liggen. Wij hebben de keuze gemaakt om jou data veilig in de ZorgCloud van KPN op te slaan, hierdoor krijgen we extra beveiliging maar ook extra kosten. Betreffende de security & privacy laten wij ons adviseren door het accountantskantoor Deloitte.

    Ons streven is om elke twee weken een update van de software te hebben, hierdoor wordt de dienst steeds uitgebreider en beter. Dit streven zorgt er voor dat de kosten ook door lopen. Onze dienst streeft er naar om steeds betere, en zelfs de beste, rapporten en grafieken te tonen en je raadt het al hier zijn ook kosten aan verbonden.

    Onze filosofie is eerlijk en transparant, daarom willen we duidelijk maken dat er veel kosten gemaakt wordt bij het ontwikkelen en doorontwikkelen van onze dienst, maar dat we dit dus niet bekostigen door JOUW gegevens zomaar te verkopen.

  • Moeten de personen die ik koppel ook betalen?
    mHealth 24/704-04-2016

    Nee, personen die jij koppelt hoeven niet te betalen.

  • Wat is een koolhydratenteller?
    mHealth 24/704-04-2016

    Met een koolhydratenteller kun je opzoeken hoeveel koolhydraten in een product zitten. Wij zullen erg veel tijd en aandacht besteden aan deze functie, juist omdat we weten dat hier veel behoefte aan is. Onze koolhydratenteller zal zeer geavanceerd worden en makkelijk in gebruik. Op dit moment voeren we met verschillende partijen gesprekken om te zorgen dat jij een enorme lijst met producten tot je beschikking krijgt waarvan de koolhydraten op een heldere en eenvoudige wijze getoond worden. Ook zal er een mogelijkheid zijn om voorkeursartikelen op te slaan zodat je deze snel kunt vinden, eigenlijk vinden wij dat dit standaard in elke koolhydratenteller zou moeten zitten. We zorgen ervoor dat jij zelfs zonder een abonnement op de dienst mHealth 24/7 gratis gebruik kunt maken van de standaard koolhydratenteller waar al heel veel functionaliteit in gaat zitten. Al benieuwd naar de functies waar wij aan werken? We geven je een hint: kun jij foto's maken met je smartphone of tablet?

  • Wie kunnen mijn gegevens bekijken?
    mHealth 24/704-04-2016

    In beginsel ben jij de enige die jouw gegevens kan bekijken, maar wanneer jij bijvoorbeeld je partner, kinderen, ouders / verzorgers of medisch specialisten koppelt kunnen deze personen ook jouw gegevens bekijken.

  • Hoe zit het met de privacy regels?
    mHealth 24/704-04-2016

    Jouw privacy is heilig voor ons, daarom laten wij ons op privacy gebied adviseren door de privacy desk van Deloitte. Deze desk van Deloitte is op de hoogte van alle regels nu en die er aan zitten te komen op het gebied van privacy. Niet alleen de wettelijke regels zijn voor ons van belang, maar ook wat jij belangrijk vindt trekken wij ons aan. We kijken zelfs naar wat de maatschappij zou vinden van privacy issues binnen onze dienst, dus heb je een specifieke vraag stel hem gerust aan ons. Ook zal er straks een stichting opgericht worden waar geleerden in zitten die ons als mHealth 24/7 controleren of wij ons houden aan de regels die de wet voorschrijft maar ook of we maatschappelijk verantwoord met de privacy en data omgaan.

  • Waar worden mijn gegevens opgeslagen?
    mHealth 24/704-04-2016

    Jouw gegevens, en die van vele andere patiënten, worden opgeslagen in Cloud NL van KPN. Dit is een speciale omgeving waar KPN een hoge mate van security en privacy garandeert. We hebben speciaal voor een opslagplaats in Nederland gekozen omdat hier strenge regels gelden met betrekking tot het opslaan van medische gegevens. We hebben daarom ook regelmatig overleg met KPN Cloud NL zodat we goed op de hoogte zijn van de omgeving waar de gegevens opgeslagen zijn. Persoonlijk contact met KPN Cloud NL is voor ons erg belangrijk, hierdoor ontstaat vertrouwen in een dergelijke partij en daar staan wij als mHealth 24/7 voor. Wij beseffen ons dat deze misschien meer kost dan een standaard opslagdienst, maar security en privacy mogen bij ons best iets kosten!

  • Zijn mijn gegevens veilig opgeslagen?
    mHealth 24/704-04-2016

    Zoals we al eerder aangaven is onze filosofie eerlijkheid en transparantie, dus we gaan hier niet aangeven dat we 100% hack-vrij zijn. Wel gaan we je vertellen dat we alles in het werkstellen om jouw data op het hoogste niveau te beveiligen.

  • Wat betekent "Powered by"?
    mHealth 24/704-04-2016

    De "Powered By" organisaties dragen bij aan de totstandkoming van de mHealth 24/7 dienst. Dit doen ze omdat ze graag een steentje bij willen dragen aan een mooi resultaat. Het netwerk van mHealth 24/7 is erg groot en dit spreken wij regelmatig aan om te helpen. Zoals we eerder aangaven is mHealth 24/7 een onafhankelijk dienst welke niet in handen is van een grote andere organisatie of producent van wat voor verbonden product dan ook. Dit heeft het voordeel dat wij ons alleen maar hoeven te concentreren op de dienst en niet of een product wel goed verkoopt. We zijn ook niet van plan om zelf artikelen te produceren, maar misschien zullen we in de toekomst wel producten aanbieden om jullie als patiënten een voordeel te bieden wat je anders niet zou hebben.

  • Wat is er zo belangrijk aan onafhankelijk zijn?
    mHealth 24/704-04-2016

    Onafhankelijk zijn betekent dat je niet de dienst hoeft aan te passen omdat een investeerder op korte termijn veel winst wil maken. Bij ons staat de patiënt centraal en dat blijft zo, dit is kort en krachtig het belangrijkste aan onafhankelijk zijn! mHealth 24/7 is vanuit een noodzaak ontstaan en dat is meteen ook de kracht van deze dienst. Een voorbeeld is dat wij voor alle diabetespatiënten zijn: type 1, type 2, pomp of geen pomp, insuline of geen insuline het maakt niet uit. Wij willen voor ALLE diabetespatiënten een goede zorg.

  • Wat is het verschil tussen de gratis en de betaalde app?
    mHealth 24/704-04-2016

    Wanneer je geen abonnement neemt op de dienst mHealth 24/7 kun je toch de app downloaden en gebruiken. De eerste maand kun je gratis de dienst gebruiken. Na de proefperiode blijf je de beschikking houden over de standaard koolhydratenteller. Deze koolhydratenteller zal in de gratis versie ook zeer geavanceerd zijn alleen heb je dan geen mogelijkheid om gegevens op te slaan en grafieken, trends en rapporten op te vragen. Vanzelfsprekend is het dan ook niet mogelijk om andere personen zoals je partner, ouders / verzorgers of medisch specialisten met jou gegevens mee te kijken. Mocht je na de proef periode toch graag gebruik willen maken van de overige functionaliteit van de de dienst mHealth 24/7 dan is het nodig een abonnement te nemen.

  • Kan ik de app ook offline gebruiken?
    mHealth 24/704-04-2016

    Wanneer je een abonnement hebt op de dienst mHealth 24/7 kun je ook offline je gegevens opslaan, wanneer je dan weer connectie hebt met internet zullen je gegevens weer centraal opgeslagen worden zodat de door jou gekoppelde personen je gegevens kunnen zien. Eerder opgeslagen gegevens zullen altijd opgevraagd kunnen worden door de gekoppelde personen, maar internetverbinding is dan wel nodig.

  • Kan ik een autorisatie weer intrekken?
    mHealth 24/704-04-2016

    Ja, nog makkelijker dan een koppeling te maken is het om de koppeling te verbreken. Niet alleen de diabetespatiënt kan de koppeling verbreken maar ook de gekoppelde persoon kan dit.

  • Heb je nog meer vragen?
    Jan NIco van Aalsum04-04-2016

    Ga dan naar het contactformulier en stuur ons je vraag zodat we hem kunnen beantwoorden of hier opnemen als FAQ

    Stel je vraag