Week 2

29-11-2016

Ik moet eerlijk zeggen, het is even wennen. Mijn lichaam is namelijk niet gewend aan zoveel fruit en groente. Een klein schepje bloemkool bij de aardappelen of asperges op de pizza was voor mij toch echt wel het maximale wat ik binnen kreeg.

Vorige week zag ik het groene monster, zoals ik het voorheen noemde, al in de keuken staan. Een smoothie van groente en fruit vond ik vroeger leuk om op gepaste afstand te aanschouwen, maar nu moest ik er echt eraan geloven.

Geloof het of niet maar het groene monster heeft mij enigszins ingepakt. Stond er voorheen standaard een warme kop koffie op mijn bureau, tegenwoordig krijg ik het groene monster mee naar kantoor. Denk nu niet meteen dat ik veganist ben geworden maar eerlijk is eerlijk het smaakt niet slecht. Na een zwaar weekend Volendam met veel Tarwe Smoothies (lees: bier) voelt het wel heel gezond wanneer ik het groene monster leegdrink. Ook drink ik nog steeds twee liter water per dag, maar dit zorgde er wel voor dat de rit naar Den Haag een half uur langer duurde dan normaal. Om het kwartier moest ik naar het toilet dus elk tankstation even een stop.groene-smoothie

Vrijdag zijn we weer langs geweest bij de Unit waar we met Mariska spraken over voeding (zie week 2 Mariska) en zijn we door Anne Bart weer eens flink onderhanden genomen. Anne Bart is bezig om de oefeningen uit te schrijven en deze zullen ook snel op de site verschijnen zodat jullie deze ook mee kunnen doen. De spieren onder in mijn rug zaten behoorlijk in de knoop en deze zijn nog even losgemaakt door Anne Bart. Het loopt inderdaad een stuk makkelijker maar ik heb nog wel het gevoel dat daar nog iets aan mag gebeuren.

Aiske is nog steeds bijna elke ochtend bezig met haar oefeningen waar ik nog wat op gang moet komen. Ik heb Anne Bart al geappt of er toch niet nog een plaatsje vrij is bij de groepslessen. Mijn doelstelling is nog steeds wat kilo’s kwijtraken en daarvoor in de plaats enige spiermassa kweken. Ik ben niet zo’n ochtend mens dus het zou voor mij nu nog wel even handig zijn om in de sportschool aan mijn oefeningen toe te komen. Zo nog maar een extra rondje lopen door het centrum, dit telt vast ook wel mee.

Wat erg positief is dat Mariska mij vertelde dat vette vis erg goed is. Ik ben gek op vis! Zoute haring, makreel, kibbeling, zure haring en alles wat in het water spartelde en vis heet vind ik dus heerlijk. Misschien zo maar eens tijdens het rondje lopen zoute haring doen met kibbeling al twijfel ik wel over de kibbeling. Dit ligt over het algemeen een aantal minuten in de frituur te rugzwemmen waardoor het vrij vet is denk ik, dus dat mag. Misschien moet ik toch even informeren of vet door frituur ook tot het type goede vis behoort.

Wanneer ik terug kijk op week twee dan ben ik toch redelijk tevreden, het idee dat je op de goede weg bent geeft in ieder geval al een boost.  We zijn aan het bewegen geweest en we zijn met onze voeding bezig. Ik realiseer me dat we nog veel te leren hebben over voeding en vooral juiste voeding maar dit zal in de loop van de komende weken makkelijker en vanzelfsprekender worden heb ik het vermoeden. Wat enorm helpt is het onuitputtelijke enthousiasme van Mariska en Anne Bart!!!

work-out

UPDATE: Via het reserveer systeem (internet) van The Unit heb ik voor vanavond een work out gepland – Upper body strength – dit wordt morgen spierpijn 😉

groet

Jan Nico en Aiske