Een heerlijk gevoel!

18-09-2016

ps-in-foodserviceDe laatste zaken voor het live gaan zijn in gang gezet en de planning is om 1 oktober klaar te zijn zodat we in de Apple Store en Google Play onszelf kunnen presenteren. Om iets concreter te zijn, we gaan nog met onze software over naar de KPN omgeving en de laatste kleine tekstuele verschillen tussen de Apple en Android versie worden nog opgelost. Het geeft mij een heerlijk gevoel om te merken dat we dicht bij ons eerste doel zijn: het presenteren van de dienst mHealth 24/7 aan het grote publiek.

Eerder melde ik al dat we bezig zijn om Koolhydratenteller uit te breiden met bijna 200.000 artikelen. We zijn al druk bezig om alle onbekende producten toe te voegen maar het zou ideaal zijn wanneer we deze hoeveelheid producten in één keer in onze database zouden hebben. Afgelopen vrijdag ben ik daarom afgereisd naar Bennekom waar ik een gesprek had met Nicole Kleuskens. Nicole is de eigenaresse van PS in foodservice. Dit bedrijft heeft een database met bijna 200.000 artikelen welke worden aangeleverd en up-to-date worden gehouden door zo’n 900 producenten. Met PS in Foodservice gaan we een samenwerking aan wat inhoudt dat wij toegang krijgen tot al hun opgeslagen producten. In eerste instantie wordt het alleen mogelijk om de producten via onze Koolhydratenteller op te zoeken en het aantal koolhydraten af te lezen, maar bij de verdere ontwikkeling van onze dienst zal het ook mogelijk worden om andere productinformatie zoals bijvoorbeeld calorieën, vet en allergieën te presenteren. Wij als mHealth 24/7 zijn erg blij met deze samenwerking en wat ons betreft zal dit veel verder gaan dan alleen maar het uitlezen van de producten.

Verder zijn we in gesprek met een hogeschool die bezig is om samen met een ziekenhuis onderzoek te verrichten naar kinderdiabetes. We zijn benaderd om samen met hen te kijken of het mogelijk is om onze dienst in te zetten in het kader van dit onderzoek. Met deze reden heb ik vorige week een gesprek gehad met de Lector ICT en Innovatie en een drietal studenten. Mij viel vooral het enthousiasme bij de studenten en de docent op en dit laat zien dat deze hogeschool serieus bezig is met het topic diabetes. Wanneer we samen gaan werken zal het onderzoek zich vooral richten op de 1.000 pilot gebruikers. We hebben namelijk goede gesprekken gehad met de Friesland zorgverzekeraar welke, zoals ik al eerder schreef in mijn blog, erg enthousiast is over onze dienst. Zelfzorg en zorg op afstand is een hot issue aan het worden en laat dit nou net de inzet zijn van onze dienst. Onze integriteit naar onze aanstaande gebruikers blijft hierbij nog steeds het belangrijkste en dit zal er voor zorgen dat de patiënt centraal blijft staan en zijn privacy het hoogste goed voor ons is.

Ons nieuwe item “Geen Excuus” gaat komende week live op onze website en Facebook pagina. Webwijs heeft onze website al zo aangepast dat we hier het item kunnen laten zien, alleen de teksten moeten nog geschreven worden. Al met al ben ik zeer tevreden over de vorderingen die we gemaakt hebben en de samenwerking met andere partijen. Trots ben ik om te zien dat we al serieus worden genomen door andere (grotere) partijen die ons initiatief omarmen en er mee opgevensamen willen werken. Dit bekent dat we op de goede weg zijn en daar gaat het om. Nog een paar weken en dan kan iedereen gebruik maken van de dienst die al zo’n twee jaar in mijn hoofd zit. Door domme pech, ontstaan toen Britt diabetes kreeg, hebben we toch met z’n allen iets gemaakt waar niet alleen ik maar iedereen die zijn bijdrage heeft geleverd trots op mag zijn.

 

Dit bordje stond op de plek waar ik vorige week mijn auto parkeerde, het is zo enorm van toepassing op onze dienst dat ik het graag met jullie deel!

Prettige zondag en groet,

Jan Nico